missgoob (avatar)
updated 2 years ago
Previous
Next

JAPAN DAY TWO

Hi!!!

Back with updates from my Japan trip! ๐Ÿ˜ƒ

We woke up super early because we were going to Yokohama! After a short bus ride, we arrived at this urban blueberry farm run by a middle-aged lady, and gosh we were so excitessss!!

BECAUSE WE WERE GOING TO PICK OUR OWN BERRIES!

Did you know blueberries grew on trees?? ๐ŸŒณ

We were all given a small box & we could fill it with our own berries :)

The owner even told us to eat as we picked the berries. They're totally safe to eat right off the trees cos she farmed them without using any pesticides, so they're 100% organic! ๐Ÿ˜

The berries were so plump & juicy!

๐Ÿ“ท: @yinagoh ๐Ÿค—

With all of us! ๐Ÿ™†๐Ÿป

@yinagoh @bunbunmakeuptips @mongabong

How they stay perfect with nice hair and makeup under the relentless weather I really dunno. Is it all ไป™ๅฅณ?

I WAS MELTING.

All I wanted to do was wet wipe my face neck arms and bun up my hair ๐Ÿ˜‚

If I wore makeup and did my hair also confirm wasted one cos sure end up cui also HAHAHAHA. Aiyah lazy say lazy right.

Break time + aircon! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

We were all gathered in a small cosy room & they served us blueberry muffins, smoothie & ice cream!

The girls doing their thang. Sigh I really need a legit camera ๐Ÿ˜ช

But it's so heavy.
But what is focal length.
But what is aperture.
But what lens to get.
But what if I drop it.
But $1500.

#99problems

Lunch was at this place in the middle of a bamboo grove! We were going to have Nagashi Somen! ๐Ÿœ

Pretty flowers everywhere again ๐Ÿ˜Š

This was a really cool experience cos unlike usual noodles that get served in a bowl, the noodles were dropped onto this bamboo gutter & the flowing water will bring the noodles down!

Super super exciting cos we were standing at both sides fumbling with our chopsticks trying to 'catch' the noodles while they zoomed past us ๐Ÿ˜

Love how learning about culture & food can be so fun on this trip :)

Caught my lunch! ๐Ÿ˜‚

A full table of food were also prepared for us. This trip really eat non-stop only ohmy!!

Tamago!

I don't really know how to appreciate this dish because I find sweet eggs very strange haha ๐Ÿ‘‰๐Ÿผ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿผ

Assorted onigiri! ๐Ÿ™๐Ÿ˜

Super super sweet Japanese corn! ๐ŸŒฝ

Last but not least, super sweet watermelons ๐Ÿ‰

It was a pretty simple but awesome lunch in the woods heh. After all that feasting, Yina & I went to explore the bamboo groves! We took so many photos ๐Ÿ˜‚

My favourite out of the one gazillion shots she took for me! ๐Ÿ˜Œ

We also had a mini art jamming session lol! They're so good with these! A few stroke and boom, a pumpkin is done. ๐Ÿ˜ฑ

I tried my hand at painting one too and this is my work!

The obasan drew the outlines for me and I just blobbed paint. Anyhow only ๐Ÿ˜…

After lunch, the bus picked us up and we headed straight for desserts! We're gonna have soft serve! ๐Ÿฆ

Arrived at Augusta Milk Farm! ๐Ÿฎ

The owner rears his own cows & uses the fresh milk to make soft serve! Sibeh dedication.

So I help him feed cows also lor ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Feed more cows, get more milk, eat more ice cream!

The sun was really hot in the middle of the day, so an ice cold treat was just what we needed :)

There's a little ice cream parlour within the milk farm, and they offer a variety of flavours!

I chose pistachio & they topped it with Japanese milk soft serve!

I really loved the pistachio cos the flavour came out strong and bagus but the soft serve was a tad too milky & sweet for my liking ๐Ÿ˜ฌ

On our way out, we saw this cutest kitten ever!!!

Hello why you so cute?! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Omg and it got curious about my phone.

THEN THIS HAPPENED ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ She totally looked right into my camera! What a beauty ๐Ÿ˜Š

@brenwho are you crying??

---

Day time activities kinda ended for the day and we had some time before our dinner cruise! Checked into the best hotel out of our stay - InterContinental Yokohama!

And we all got a room each ๐Ÿ˜ญ ๅคชๆ„Ÿ่ฐขไบ†!!!

King sized bed for my king sized ass xiexieeeeeee ๐Ÿ˜

I loved loved loved this room so much but it's a pity that we were only going to stay here for one night sigh, better than nothing lol don't greedy ๐Ÿค—

View from my window!! ๐Ÿ˜

Chilling in bed while texting him since I had some free time heehee. Almost didn't want to leave my room for dinner man!

But of course I did ๐Ÿ˜…

Dinner was super super sumptuous but I couldn't eat most of the seafood stuff cos I was worried about my rashes sigh.

They even prepared fresh veg & mushrooms for our tempura that night! ๐Ÿ˜ I love tempura omg.

Awesome company on this trip ๐Ÿ˜Š

The boat even had a karaoke system (loaded with Chinese songs too!!) so of course Yina didn't escape our sabo and ended up singing song after song! It was my first time hearing her sing live hahaha is it ็ปๅฏน Superstar ๐Ÿ˜

We wanted to walk around after dinner but most shops have closed for the day so we went on a mini mart shopping spree instead!

Another guy in the group is a crazy matcha fan too so he brought me to hunt for matcha goodies! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Our haul lol & I only own 2 items from here. Is it he crazy.

I wasn't sure what to get so I didn't buy much, wanted to try first before getting more! ๐Ÿ˜…

Got back to my room pretty early that night & spent some time telling him all about my day :)

Also sent him this video I recorded by my room window ๐Ÿ’•

I spent some time watching the Ferris wheel change colour & it was quite therapeutic hahaha. So chill ๐Ÿ˜Œ

---

Sorry for the really laggy updates guys, I am dayreing in between work breaks sigh.

We had lunch at like 3pm and ended work at 11pm today. Plus I'm not feeling very well sighhh but I can't fall sick now!! ๐Ÿ˜ซ

Despite being so so tired, I'm really happy too cos my soldier is back!!

He gave me a call just now and told me that he misses me.. Hearing his voice totally made me want to cry ๐Ÿ˜ข

We couldn't meet today cos his schedule is really packed & I have lots of work to clear also.. But it's okay cos I'll be seeing him tmr like finally!! Really really can't wait โ˜บ๏ธ

Japan Day Three updates will be up tmr too! I'll find time to dayre I promise!! Goodnight for now guys! โค๏ธ

Day 217

Thursday, 4 Aug 2016

268 10
mongabong (avatar)

mongabong LOLL!! Is it ไป™ๅฅณ๏ผŸ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚

2 years ago

mameebookshop (avatar)

mameebookshop get a mirror less camera from fujifilm!

2 years ago

jereminepoh (avatar)

jereminepoh i have a headache choosing lens too. sometimes it's the angle that makes a good pic!

2 years ago

pandacheryl (avatar)

pandacheryl hi miss goob, may I know where you went in Yokohama to pluck these berries? ๐Ÿ˜

2 years ago

Ultraviolencegirl99 (avatar)

Ultraviolencegirl99 Amazing view ๐Ÿ˜

2 years ago

brenwho (avatar)

brenwho Omg Japan cats chioer

2 years ago

jobyna (avatar)

jobyna Wow looks so fun girl!!!

2 years ago

BforBunBun (avatar)

BforBunBun Aiyo the kitty cat ๅพˆไผš! ๐Ÿ˜บ๐Ÿ“ธ

2 years ago

w3nDyK (avatar)

w3nDyK Wow! Looks like a fun trip. Update more, more pls .. ๐Ÿ˜Š

2 years ago

hambaobao (avatar)

hambaobao Why do you need a legit camera when your photos already look like they are take by a legit camera? ๐Ÿค” are there any tips to how you take/edit photos?? Haha

2 years ago

Enjoy reading this?

Join our community! Download the app, and get updates from missgoob. Remove this bar by logging in.

Download on the App Store (iOS) Download on the Play Store (Android) Download on the Play Store (Windows)